2016. szeptember 11., vasárnap

Back to school book TAG


Már több, mint egy hete minden iskolában elkezdődött az új tanév. A tanárok is elkezdték leadni a tananyagot és felelések is voltak rendesen, amik előtt izgulhatunk, nehogy nekünk kelljen kimenni. A korán kelés is lehetetlen dolognak tűnik azok után, hogy késő estig fent voltunk tanulni. Ezek mellett nem sok időnk marad kikapcsolódni. Egy-egy sorozat részt még meg lehet nézni két házi között, de például lefekvés előtt egy kis olvasásra már nem marad energiája az embernek. Persze, aki igazán szeret olvasni, az nem tudja elhanyagolni a könyveket, de azért mégis lényegesen kevesebb időnk van az olvasásra. Ebben a TAG-ben pedig az iskola és az olvasás párosáról hoztam kérdéseket, amiket a Kitablar blogon találtam.

1. Melyik az a könyv, amelyet minden iskolakezdés előtt újraolvasol?

Nem igazán szoktam könyveket eseményekhez kötni kivéve a Bábelt, amit idén nyáron kihagytam, de mindenképp pótolnom kell majd!. Így nem szokott lenni iskolakezdő újraolvasásom. Viszont most gondolkozom a Szent Johanna Gimi olvasásán, ha már most kezdtem a kilencediket.

2. Minden kötelező olvasmányt elolvastál?

Én mindig is ilyen jó diák voltam, aki minden kötelezőt elolvas. Az Egri csillagokon is átrágtam magam, bár a felénél tartottam egy-két hónap szünetet, de végül azt is befejeztem. Vagy például a Robinson Crusoe-t is végigolvastam, annak ellenére, hogy szenvedtem olvasás közben, mivel nekem nagyon unalmas volt a könyv.
Az idei tanévre még nem olvastam egyik kötelezőt sem (pedig van vagy 6-7 darab), de már elkezdtem az Odüsszeia-t és a 30. oldalon tartok és valószínűleg be is fogom fejezni, csak nem biztos, hogy olyan gyorsan, mint mondjuk egy fantasyt.

3. Félsz, hogy szeptembertől kevesebbet fogsz tudni olvasni?

Félni nem félek, mert elfogadtam, hogy nem lesz annyi időm olvasni. Kilencedikesként sok a tanulnivalóm ráadásul kötelezők is vannak, ugye :D, és mint írtam esténként leragad a szemem a fáradtságtól. Viszont hétvégén van időm olvasni, így csak félig zavar, hogy lassan haladok a könyveimmel.

4. Melyik ősszel megjelenő könyvet várod a legjobban?

Uhhh, mostanában nem igazán néztem, hogy mik fognak megjelenni. Jelenleg arra koncentrálok, hogy az eddig megjelent várólistás könyveim számát csökkentsem.

5. Mutass be egy borítót, ami az őszre/iskolakezdésre emlékeztet!

Senkinek sem okozok meglepetést ezzel a borítóval:

6. Mennyire vigyázol a tankönyveidre?

Sokakkal ellentétben én szeretek vigyázni a cuccaimra, még a tankönyveimre is. Azért nem féltem őket, csak nem roncsolom szét annyira, hogy szétessenek a lapjai. Általában befóliázzuk a könyveket és a füzeteket, így nem sérülnek annyira, a használtság fog látszani rajta. Bár idén az új típusú tankönyvek borítóin már furán állna a fólia, így most elmaradt az év eleji nagy csomagolás és csak néhány füzetemet borítottuk be.

7. Melyik nyári olvasmányodról fogsz írni irodalomórán?

Gimnáziumban már nem igazán van ilyen, hiszen a tanárok egyből elkezdenek tanítani a szoros munkarend miatt, így ilyen plusz feladatok már nincsenek. Ráadásul a korosztályomból vagy legalábbis az osztályomból sajnos már kevesen olvasnak könyveket.

+8. Kit hívsz ki?

Mindenkit, aki iskolába jár, vagy sulis visszatekintésre vágyik. Nyugodtan megcsinálhatja bárki, akinek van kedve hozzá, csak arra kérem az illetőt, hogy elkészítéskor linkelje az oldalt is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése