2015. augusztus 26., szerda

39. könyv - Amit a kedvenc íród írt, de eddig még nem olvastad: Leiner Laura - Hullócsillag




Cím: Hullócsillag
Sorozatnév: Bexi
Író: Liener Laura
Oldalszám: 412 oldal
Kiadó: Gabo
Kiadás dátuma: 2015









Bexi, akinek mostanra megjelent, és zajos sikert aratott a második nagylemeze, az Offline, továbbra is sikeres énekesnő, Nagy Márkot viszont teljesen elfelejtették, mert végül nem ő nyerte a tehetségkutató műsort. Körte mindent megtesz, hogy ismét sikeressé tegye Márkot, de ez nem egyszerű, nagyon mélyről kell felhozni a srácot. És hát ott vannak neki Aszádék is, még mindig a garázsában. Ezért aztán Körte megragadja a romlott majonéz miatt adódó lehetőséget, és belegyezik abba, hogy menedzseltjeivel Londonba repüljön egy utazási műsor forgatására.
A Hullócsillag a Bexi-sorozat második kötete, a Késtél folytatása.
Laura köztudottan nagy kedvencem. Már nagyon vártam a Bexi folytatását, mert egy eléggé nagy függővége volt a könyvnek. Amikor elkezdtem, valahogy azt vártam, hogy ott folytatja majd ahol abbahagyta (mint az SzJG-nél). Egy kissé csalódtam, amikor az első oldalon letudta az egészet és nem is úgy ahogy vártam, hanem mintegy mellékesként: „Márk amúgy továbbjutott, de aztán annyira elszállt magától, hogy balhét szított és ezért elpártoltak tőle a rajongók. Azóta se hang, se kép róla...” (egy kicsit lehet spoiler, de tényleg az első oldalak szólnak csak erről, így nem lesz bajod ha elolvasod, csak azért mégis...) És ennyi, megyünk tovább a történetben, mintha egy kis részlet lenne az egész és nem erről szólt volna az első rész. De mindegy, gyorsan túl lehet lépni ezen. Ezek után jön az izgalmas rész.
Ez a rész jobban tetszett, mint az előző. Sokkal viccesebb, több minden történik benne. Humoros szituációkkal teletűzdelt történet (volt ami többször is visszatért, de akkor sem vesztett viccességén: ilyen volt például a penészes fal, ami a kedvenc jelenetem), néhány bosszantó résszel (itt főleg Gerire gondolok, aki nagyon idegesít, ennyire még egy könyvszereplő sem irritált soha), illetve érdekes fordulatokkal megspékelve.
Nagy Márk még mindig hozza a formáját, de azért valamennyire jobban megkedveltem, mint a Késtélben. Lexivel is megismerkedünk, aki nem is annyira szörnyű, mint gondoltam. Aszádék is jobban kiteljesednek, ők is nagyon sokban hozzájárulnak a viccekhez.
Már várom, hogy olvashassam a következő részt, mivel ez a rész is annyira izgalmasan zárult, mint az elődje. Remélem ugyanilyen jó lesz, mint ez a rész volt és nem fogok csalódni benne.

Saját könyv? Igen, még megjelenés után nem sokkal egy könyvhéten/fesztiválon (nem tudom mi volt akkor, bocsi) vettem meg és rögtön el is olvastam.

Borító? A Bexi sorozat névjegye lett a fekete és rózsaszín borító. A gitár jól passzol a Késtél borítóján levő mikrofonhoz.

Történet? Jobb volt, mint az előző. Több volt a poén és már kevésbé szólt csak Bekáról és Márkról.

Újraolvasom? Nem is tudom. Valószínűleg igen.

Pontozás: történet: 10/8,5 - Geri miatt nem tökéletes. Ő annyira idegesít...
borító: 10/9 - most már mondhatom, hogy tipikus Bexi


„– Milyen furcsa tapéta – tűnődtem.  
– Az ott penész – közölte Evelin, (…)” 

„– Hé, Bogyó – szólt Márk, (…) 
 
– Ha?  
– Beka azt mondja, összejönne veled – kacsintott afféle „na mit szólsz?” stílusban Márk, nekem pedig elfehéredett az arcom. Bogyó értetlenül meredt hol Márkra, hol pedig rám, pont olyan arckifejezéssel, mint aki ezt most teljesen érti. (…)  
– Hát – pillantottam Bogyóra szerelmesen. – Lehet, hogy jó páros lennénk – mondtam a lehető legmeggyőzőbben.  
– Kösz, Beki, ez jólesik, de passzolok – vonta meg a vállát Bogyó, (…)” 

„– Azért várhattál volna legalább addig, amíg hazaérünk innen. Na, szóval – kezdte. – Gerivel összevesztetek. Nagyrészt Nagy Márk miatt. 
 
– Igen.  
– Aki nem tetszik neked.  
– A legkevésbé sem.  
– Mert Bogyó tetszik? – kérdezte.  
– Mi? Nem. Körte, te nem figyelsz rám. Nem érted?  
– Nem teljesen.  
– Argh! Milyen apa vagy te? – tettem szemrehányást.  
– Leginkább semmilyen? – kérdezett vissza.” 

„Bepötyögtem a szöveget a képhez, ami csupán annyi volt: „Indulunk Londonba. @NagyMark”, és már rá is nyomtam a feltöltésre. Márk azonban még mindig a telefonján írt.
 
 - Mit csinálsz? - kérdeztem. 
 - Hashtagelek - motyogta, és felém tartotta a telefonját, hogy ellenőrizem. - Szerinted kimaradt valami? 
Rámeredtem a elém tartott fotóra, amihez a következőket írta: #NagyMark #Mark #Bexi #Beka #BudaiRebeka #selfie #szelfi #Budapest #Hungary #London #airport #repter #LisztFerenc #LisztFerencInternationalAirport #busz #buszsofor #ut #utazas #kesesben #pentek #friday #travel #England #UK #flight #late #cold #winter #rainy #singer #enekes #BPRPkiadó #BPRPrecords #Korte #pear #FBA #FogdBeAszad #Lexi #Evelin #15percEuropa #15MinutesOfEurope #tvshow #hullocsillag #PopRockSztarLeszek #finalist #instasize”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése