2015. augusztus 10., hétfő

41. könyv - Amit többször elkezdtél de sosem olvastad végig: Cassandra Clare - Hamuváros



Cím: Hamuváros

Sorozatnév: A végzet ereklyéi

Író: Cassandra Clare

Oldalszám: 416

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.

Kiadás dátuma: 2010.06.15.






Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen. 
De vajon mi számít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat - főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált bátyjától, Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki talán őrült, bizonyosan gonosz - ráadásul az édesapja. 
Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll?
Őszintén szólva a Csontvárosból nem sok maradt meg bennem, inkább csak ami a filmben van (mert azt már többször is láttam). Nem volt kedvem újraolvasni, ezért gondoltam, lesz, ami lesz, az alapsztorit úgy is tudom, annyit nem változtattak a filmben. Tehát belekezdtem a második részbe.
Azért került ebbe a kategóriába, mivel egyszer már próbálkoztam a sorozattal (amikor felfedeztem a filmet), de annyira nem tudott megfogni a Hamuváros, így félbehagytam. Nem szoktam ilyet csinálni, így elsőre nem is tudtam, hogy mi kerülhetne a kategóriába. (Így újraolvasás közben, arra jutottam, valahol a 100. oldalon hagyhattam abba.)
Nem volt annyira érdekes ez a rész, talán ezért is hagytam abba anno a könyvet. Egy kicsit úgy érzem, hogy töltelék volt. Nem sok izgalom történt, Jace és Clary nem szerethetik egymást, így romantika nem volt. A cselekmény állt, egy helyben tipródtak. Valentine intézkedett, a Klávé nem csinál semmit (amit még mindig nem értek), Claryék pedig csak mászkálnak ide-oda. Egyik démon jön a másik után. Szerintem inkább Démonírtók lenne a jó cím.
A könyvről pedig még annyit, hogy volt benne hiba. Számomra nagyon is zavaró elírások voltak. Szám szerint 9 darab. Ezeket most nem részletezem, aki olvasni fogja lehet észreveszi majd. A könyvben talált email-címekre ezeket a hibákat megírtam. Nem tudom, hogy az új kiadásokban javítva vannak-e ezek, mert én első kiadást olvastam.

Saját könyv? Nem. Könyvtári, első kiadás, ezért egy kissé elhasználódott. (De az a jó, ha egy könyvet sokan olvasnak. :D)

Borító? A csaj túl lett zöldítve és túl vékony, ezért ha letakarjuk a felső felét, akkor tetszik.

Történet? Nekem ez most nem jött be.

Újraolvasom? Hát ha egyszer elolvasom újra a sorozatot, akkor biztos, de az is biztos, hogy nem e miatt a könyv miatt fogom.

Pontozás: történet: 10/6 - Szerintem már nem kell kifejtenem. A háromnegyedénél (kb.) volt néhány izgalmas rész.
borító: 10/5 - Az alsó fele tetszik.

„– Viszont kell, hogy legyen valamid, ami minden Árnyvadásznak van. 
– Undok és bunkó modor? – érdeklődött Simon.” 

„– Jace-hez jöttünk – felelte Clary. – Jól van?  
– Nem tudom – mondta Magnus. – Máskor is szokott mozdulatlanul feküdni a padlón?” 

„– Mit csinálsz? – kérdezte Alec, és letérdelt a világító fal mellé, amilyen közel csak tudott. Jace próbálta emlékeztetni magát, hogy Alec az ilyesféle kérdéseket komolyan is gondolja, ő pedig ezt valaha inkább jópofának találta, mintsem idegesítőnek. Nem sikerült.  
– Gondoltam, ledőlök a padlóra, és fájdalmak közt vergődöm egy darabig – mordult fel. – Pihentet.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése