2016. augusztus 3., szerda

Sara Shepard: Pretty Little Liars




Cím: Pretty Little Liars
Sorozatnév: Pretty Little Liars
Író: Sara Shepard
Oldalszám: 302
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás dátuma: 2012
Olvastam: 2016. július 24., 14:31 → 2016. július 25., 20:57







Mindenkinek van valami szennyese – kiváltképp, ha az illető a gimis Spencer, Aria, Emily és Hanna.
Spencer a nővére fiúja után sóvárog. Aria az angoltanáráról fantáziál. Emily a fekete Mayába zúg bele. Hanna pedig ocsmány kis trükkök árán játssza a bombázót.
Ki hinné, hogy ezeknél súlyosabb titok is nyomhatja a lelküket? Pedig így áll a helyzet, mióta Alison barátnőjüknek váratlanul nyoma veszett.
Hogy honnan tudom? Hát onnan, hogy ismerem őket, mint a rossz pénzt. Tudom, miféle gaztetteket követtek el a múltban, és milyen velejükig romlottak ma. Egyetlen féltve őrzött, mocskos kis titkuk sem maradhat rejtve előttem. És most már előtted sem!

Történetünk
Még pár éve elkezdtem nézni a Hazug csajok társasága című sorozatot, ami tetszett. Aztán nemrégiben Ulpius-házas könyvet keresgéltem egy kihíváshoz a molyon, amikor belefutottam ebbe a könyvbe. Többször is ellenőriznem kellett, hogy meggyőződjek róla, hogy tényleg magyar nyelvű, mivel én amúgy sem szeretem a borítókon az angol címet, de ehhez a regényhez magyar cím egyáltalán nem is készült, ami nagyon meglepő.
Miután kinéztem a könyvet, el is felejtkeztem róla, addig, amíg Amalthya ki nem hívott az elolvasására a Book Bloggers' Challenge keretein belül.



Véleményem
Mint már mondtam, korábban néztem a Hazug csajok társaságát, amit kb. az 5. évad felénél hagytam abba. A történetet tehát már ismertem, a sorozat pedig nem sokban tért el a könyvtől. Igazából az első részben minden megtörténik a regényből.
A lányok tettei tőlem nagyon távol állnak és azt, hogy bajban vannak szerintem maguknak köszönhetik. "A" igazából csak egy mellékszereplő, aki néha fellendíti a történéseket.
A könyv eléggé vékony, a történet pedig olvastatja magát, így hamar el lehet olvasni. Szerintem nagyon jó volt benne, hogy a fejezetek között mindig változott, hogy melyik lányról olvasunk. Ezzel nem vált egyhangúvá a történet és mindig volt egy nyitott kérdés, amiért továbbolvastam, hogy elérjek a fejezet folytatásáig. Ráadásul a fejezetek is rövidek voltak, így pörgősebb maradt a könyv.
A lányok viselkedése elég idegesítő tudott lenni néha. Hannat nem értem, miért evett olyan sokat, ha utána megbánta, inkább evett volna mértékkel. Aria pedig béna volt, főleg amikor Noellel próbálta féltékennyé tenni Ezrát. Néha elgondolkodtam, hogy ezt most komolyan megcsinálta és még be is vált? Emily pedig teljesen szétszórt, egyáltalán nem tudja mit akar. Spencernek elég kemény élete lehet, hogyha még a pasik terén is versenyezni akar Melissával.
Sajnálom, hogy csak az első részét adták ki a sorozatnak, kíváncsi lennék, hogy a könyvekben hogyan alakulnak a dolgok. Sajnos angolul még nem tudok annyira, hogy elolvashassam eredeti nyelven, így csak reménykedni tudok, hátha egyszer kiadják a többi részt is magyarul. Bár nem lett a kedvencem a regény, de egyszer azért végigolvasnám a sorozatot.

Saját könyv? Nem, könyvtárból hoztam. Nem is fogom megvenni, mivel egyrészt nem olvasnám el többször, másrészt pedig így csak az első rész lenne meg...

Borító? 10/2 - Túlságosan sok a sárga rajta, a pirosas narancsszínű betűk zavaróak. Ráadásul megint csak angol cím van rajta, bár ennek mondjuk magyar címe nincs is. A barbie baba pedig egyszerűen csak furán néz ki. A két pontot a cikornyás betűtípusért kapja, az az egyetlen ami tetszik rajta.

Történet? 10/5 - Számomra átlagos könyv. Elolvastam, tetszett is, de nem fogott meg annyira.

Újraolvasom? Hát, ha egyszer kiadják a többi részt, talán.


„Három ember csak úgy tud megőrizni egy titkot, ha kettő közülük halott. 
Benjamin Franklin” 

„Azt hisszük, tudjuk, kik vagyunk, pedig valójában nem. Addig, míg valami rossz nem történik, és a haszontalan dolgok széthullnak, és csak az igazi valónk marad nekünk.”

„Aztán a nyárból tanév lett, majd a tanévből ismét nyár. Ali még mindig nem került elő. (…) Ami Spencert, Ariát, Emilyt és Hannát illeti, ők is megváltoztak. Valahányszor átvágtak Ali régi utcáján, és a házára pillantottak, már nem törtek ki azonnal zokogásban. Ehelyett valami más érzés fogta el őket. 
Megkönnyebbülés.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése